Privacyverklaring Com-One

Com-One BV, handeldrijvend onder de handelsbenaming COM-ONE
(hierna: wij of ook wel COM-ONE), met ondernemingsnummer BE 0550.791.239 en zetel te Kwadestraat 151B F.2, 8800 Roeselare

Bij COM-ONE hechten we écht waarde aan jouw privacy.
Wil je graag weten welke informatie wij precies over jou bijhouden? Of heb je toch liever dat we jou volledig schrappen uit onze databank? Geen enkel probleem. Stuur ons gerust een mailtje en we helpen je zo snel mogelijk verder. Het gaat tenslotte om jouw data.

1. Waarom deze privacyverklaring?
Via deze Privacyverklaring willen we jou laten weten wat wij zoal (kunnen) doen met de informatie die we over jou hebben verzameld. Van zodra je onze website bezoekt of beroep doet op onze dienstverlening, zal je immers bijna onvermijdelijk bepaalde persoonsgegevens met ons delen. Denk bijvoorbeeld aan: je naam, je adres, je telefoonnummer, maar ook je IP-adres.

Via die persoonsgegevens hebben we de mogelijkheid om jou als natuurlijke persoon te gaan identificeren. Je bent identificeerbaar van zodra we een direct of indirect verband kunnen leggen tussen een of meer per soonsgegevens en jou als natuurlijke persoon. Of we dat ook echt doen speelt hierbij geen rol.

Je mag gerust zijn. We beloven dat we jouw persoonsgegevens enkel binnen de wettelijke grenzen zullen verzamelen en gebruiken.
Om preciezer te zijn, gaat het hier vooral om de AVG. Dat is de Europese Verordening van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (General Data Protection Regulation of Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Wij kunnen onze Privacyverklaring – indien nodig – aanpassen in de toekomst. Uiteraard zullen we jou steeds op de hoogte brengen van belangrijke wijzigingen. Toch doe je er goed aan om dit document bij tijd en stond nog eens door te nemen.

2. Bij wie komen jouw persoonsgegevens terecht?
2.1. Verwerkingsverantwoordelijke
COM-ONE is ‘verwerkingsverantwoordelijke’ in de zin van de AVG (GDPR).
Dit betekent concreet dat wij alleen bepalen welke persoonsgegevens worden verzameld, voor welke doeleinden we die persoonsgegevens verzamelen en met welke middelen we die persoonsgegevens zullen verwerken.

2.2. Verwerker(s)
Als verwerkingsverantwoordelijke zijn we vrij om zogenaamde ‘gegevensverwerkers’ in te schakelen. Een verwerker is een natuurlijke persoon of rechtspersoon die persoonsgegevens verwerkt op vraag van of in naam van de verwerkingsverantwoordelijke. De verwerker handelt steeds volgens de instructies van de verwerkingsverantwoordelijke.
COM-ONE doet beroep op de volgende categorieën van « verwerkers »:

• Bedrijven die we hebben ingeschakeld voor marketingdoeleinden
• Bedrijven die we hebben ingeschakeld voor hostingdoeleinden
• Bedrijven die we hebben ingeschakeld voor administratieve doeleinden
• Bedrijven die we hebben ingeschakeld voor communicatiedoeleinden

Alle hierboven genoemde verwerkers zijn er – onder de GDPR – toe verplicht de veiligheid en vertrouwelijkheid van jouw persoonsgegevens te verzekeren. 

 3. Voor welke doeleinden en op welke grondslag?

 Wij verwerken jouw persoonsgegevens, steeds met het nodige respect voor de GDPR en alle andere relevante wettelijke bepalingen. En als je het écht wil weten, we vallen hierbij terug op één van volgende juridische gronden: 

 • Op basis van de uitvoering van de overeenkomst zoals overeengekomen met de klant, of de uitoefening van precontractuele stappen genomen op aanvraag van een prospect of klant; of
 • Op basis van het voldoen aan wettelijke of regulerende bepalingen met betrekking tot het beheer van de contractuele relatie, in het bijzonder de facturatie;
 • Op basis van ons legitiem belang voor het versturen van informatie en nieuwsbrieven naar onze
klanten;
• Op basis van jouw uitdrukkelijke toestemming voor het versturen van promotionele aanbiedingen
(direct marketing).


4. Welke gegevens hebben we nodig?

Wij zullen enkel die persoonsgegevens verwerken die we écht nodig hebben om de doelstellingen waar voor we ze verwerken te bereiken (zie daarvoor ook artikel 5).
Wij verwerken alle gegevens van de kruispuntbank van jouw bedrijf.
Wij verwerken de volgende categorieën persoonsgegevens:

• Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, adres);
• Contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres);
• Financiële identificatiegegevens (bankgegevens);
• Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, locatie, cookies);

Wij verzamelen deze persoonsgegevens wanneer je gebruik maakt van onze website (bijv. wanneer je een ingevuld contact- of bestelformulier opstuurt) of wanneer je gebruik maakt van onze dienstverlening. Andere persoonsgegevens kunnen op een later tijdstip worden verzameld, bijvoorbeeld in het kader van onze after-sales. Hoeveel en welke persoonsgegevens we verzamelen, hangt af van jouw gebruik van de website en onze dienstverlening.
Daarnaast gebruiken wij cookies om de bezoeker van onze website te herkennen en deze een persoonlijke gebruikerservaring te bieden, om hun technische keuzes te onthouden (bijvoorbeeld een taal) en om eventuele fouten op de Website op te sporen en te corrigeren. Ga ook eens door ons cookiebeleid als je benieuwd bent naar de manier waarop we cookies gebruiken.

5. Waarom hebben we jouw persoonsgegevens nodig?
Wij verzamelen jouw persoonsgegevens om jou een optimale, veilige en persoonlijke gebruikerservaring te bieden. Naarmate je intensiever gebruik maakt van onze Website en onze dienstverlening zullen we ook meer persoonsgegevens verzamelen. Wij hebben het recht om bepaalde bewerkingen tijdelijk niet uit te voeren of volledig te annuleren als jouw persoonsgegevens ontbreken, onjuist of onvolledig zijn.
Het verwerken van persoonsgegevens is essentieel voor de werking van onze Website en de daarbij horen de dienstverlening.
We zullen uitsluitend persoonsgegevens verwerken voor volgende welbepaalde doeleinden:

• Klantbeheer: klantenadministratie, orderbeheer, leveringen, facturatie, controle van de krediewaardigheid, ondersteuning, klachtenbewaking en het versturen van nieuwsbrieven.

 • Het beantwoorden en opvolgen van vragen en suggesties via de chatfunctie op de website op een duidelijke, pertinente en gerichte manier.

 • Beheer van geschillen.
 • Bescherming tegen fraude en overtredingen.
 • Gepersonaliseerde marketing en reclame indien je hiermee uitdrukkelijk hebt ingestemd. 

In dat geval heb je steeds de mogelijkheid om jouw toestemming terug in te trekken.
Als je onze website bezoekt, kunnen we ook enkele gegevens verzamelen voor statistische doeleinden. 

We hebben die gegevens nodig om het gebruik van onze website te optimaliseren. Denk hierbij aan: vermoedelijke plaats van consultatie, uur en dag van consultatie, welke pagina’s er werden bezocht. Wanneer je de website bezoekt, verklaar je je akkoord met de gegevensinzameling voor statistische doeleinden zoals hierboven omschreven.
Je kiest steeds zelf of je persoonsgegevens met ons deelt. Op die manier behoud je dus een zekere controle. Indien bepaalde persoonsgegevens onvolledig of ogenschijnlijk incorrect zijn, hebben wij het recht bepaalde verwachte handelingen tijdelijk of permanent uit te stellen. 

 6. Doorgifte van persoonsgegevens aan derden?
Jouw persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt voor intern gebruik binnen COM-ONE. We zullen jouw persoonsgegevens nooit verkopen, doorgeven of communiceren aan derde partijen, behalve indien je ons daarvoor op voorhand jouw expliciete toestemming hebt gegeven. 

 7. Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?
We bewaren jouw persoonsgegevens zolang dit nodig is om de in artikel 5 vooropgestelde doelen te bereiken. We zullen jouw persoonsgegevens verwijderen uit onze databank van zodra wij ze niet langer nodig hebben om deze doelen te bereiken of wanneer jij op geldige wijze het recht tot verwijdering van jouw persoonsgegevens uitoefent. De gegevens zullen maximaal 10 jaar bijgehouden worden na de beëindiging van onze zakelijke relatie. 

 8. Wat zijn jouw rechten?
 8.1 Garantie van een rechtmatige en veilige verwerking
Jouw persoonsgegevens worden steeds verwerkt voor legitieme doeleinden, zoals uiteengezet in artikel 5. Zij worden verzameld en verwerkt op een gepaste, relevante en proportionele wijze, en worden niet langer bewaard dan noodzakelijk om de vooropgestelde doelen te bereiken. 

 8.2 Recht op inzage
Als je jouw identiteit bewijst (bijv. aan de hand van een kopie van jouw identiteitskaart), informeren we je graag over welke persoonsgegevens wij precies van jou bijhouden en wat we met die informatie doen. En als je het echt graag wilt, zullen we die informatie bundelen in een mapje en naar jou opsturen.

 8.3 Recht op rechtzetting
Indien de informatie die we over jou hebben inaccuraat of onvolledig zou zijn, kunnen we dit op jouw vraag steeds corrigeren. Indien bepaalde persoonsgegevens (bijv. jouw e-mailadres of telefoonnummer) niet langer up to date zouden zijn, krijgen we graag een seintje van jou. We beloven dit zo snel mogelijk aan te passen. 

 8.4 Recht om vergeten te worden
Je hebt het recht om de verwijdering van jouw persoonsgegevens te bekomen, in volgende gevallen: 
 • Wanneer we jouw persoonsgegevens niet langer nodig hebben voor de vooropgestelde doeleinden;
 • Wanneer je jouw toestemming voor de verwerking van jouw persoonsgegevens terug intrekt en er geen enkele andere wettelijke grondslag is die het verwerken van jouw persoonsgegevens toestaat
 • Wanneer je op rechtmatige wijze een bezwaar hebt ingediend tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens;
 • Wanneer jouw persoonsgegevens op onrechtmatige wijze verwerkt worden;
 • Wanneer we jouw persoonsgegevens moeten verwijderen op basis van een wettelijke verplichting.

Let op, in bepaalde gevallen kunnen we niet anders dan jouw persoonsgegevens gedurende een bepaalde tijd bij te houden, ook al zou je misschien liever voor de volle 100% geschrapt worden uit onze database. Zo zijn we bijvoorbeeld wettelijk verplicht om facturen aan klanten gedurende zeven jaar bij te houden. 

 8.5 Recht op beperking van de verwerking
In sommige gevallen heb je het recht om te vragen dat we de verwerking van jouw persoonsgegevens beperken. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer er een geschil is rond de accuraatheid van de gegevens, als de gegevens noodzakelijk zijn in het kader van een juridische procedure of gedurende de tijd noodzakelijk voor COM-ONE om vast te stellen dat je geldig jouw recht tot verwijdering kan uitoefenen. 

 8.6 Recht om bezwaar te maken
 Je hebt het recht om je op ieder ogenblik te verzetten tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden, profileringsdoeleinden of doeleinden die voortvloeien uit onze legitieme belangen. We zullen jouw persoonsgegevens niet langer verwerken tenzij we kunnen aantonen dat er dwin gende wettelijke redenen zijn die primeren op jouw recht om je te verzetten. 

 8.7 Recht op gegevensoverdraagbaarheid
 Je hebt het recht om de persoonsgegevens die je met ons gedeeld hebt, in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen (bijv. een Excel-file). Daarnaast mag je die persoonsgegevens zelf overdragen of door ons laten overdragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke, tenzij dit tech nisch onmogelijk is. 

 8.8 Recht op het intrekken van jouw toestemming
 Je hebt het recht om jouw toestemming op ieder ogenblik in te trekken, bijvoorbeeld wanneer je die toe stemming hebt gegeven voor direct marketing of profileringsdoeleinden. 

 9. Hoe kan je jouw rechten uitoefenen?
 Indien je één van bovengenoemde rechten wil uitoefenen, kan je een schriftelijk verzoek en bewijs van identiteit sturen per brief naar:
 COM-ONE
 Kwadestraat 151B F.2
 8800 Roeselare
 BE-0550.523.696
 T: +32 9 274 02 00
 [email protected]
 We beloven jou een spoedig antwoord, ten laatste één (1) maand nadat we jouw verzoek ontvangen heb ben. 

 10. Mogelijkheid tot het indienen van een klacht
Indien je niet akkoord gaat met de manier waarop wij met jouw persoonsgegevens omgaan, heb je het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit (voor België: http://gevensbeschermingsautoriteit.be)
De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit Commissie voor de bescherming van de persoonlijke lev enssfeer
 Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
 Tel: +32 (0)2 274 48 00
 Fax: +32 (0)2 274 48 35
 E-mail: [email protected]
 URL: https://www.privacycommission.be

Algemene voorwaarden Com-One

HOOFDSTUK I: ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 1 – Voorwerp van de Overeenkomst
1. Deze algemene contractvoorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, bestellingen en overeenkomsten met betrekking tot de levering, verhuur of verkoop van goederen en/of diensten door Com-One BV, hierna “COM-ONE”. 

2. De voorwaarden vervat in ‘Hoofdstuk I: Algemene Bepalingen’ zijn van toepassing op alle overeenkomsten van COM-ONE behoudens afwijkingen in de overige hoofdstukken waarin de bijzondere bepalingen zijn vervat.

3. De Klant erkent en bevestigt voorafgaand aan de contractsluiting kennis genomen te hebben van deze voorwaarden en deze uitdrukkelijk te aanvaarden.

4. Deze algemene contractvoorwaarden zijn steeds van toepassing, ongeacht eventuele afwijkende voorwaarden van de Klant. Afwijkingen van deze voorwaarden gelden uitsluitend voor zover deze door partijen voorafgaandelijk uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

5.De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met COM-ONE waarbij derden dienen te worden betrokken voor de uitvoering.

6. Indien enige bepaling van deze algemene contractvoorwaarden (gedeeltelijk) onwettig of nietig zou zijn, kan dergelijke bepaling (of het relevante deel daarvan) worden afgescheiden van de rest van de voorwaarden dewelke onverminderd van kracht blijven. 

7. COM-ONE houdt zich het recht voor haar algemene voorwaarden op gelijk welk ogenblik aan te passen aan de vigerende wetgeving, de heersende rechtspraak, alsook de gebruiken in de sector en wijzigingen ten overstaan van haar ondernemingsdoel. COM-ONE verbindt zich ertoe iedere wijziging van haar algemene voorwaarden te communiceren met de Klant, zodat deze hier daadwerkelijk kennis van kan nemen. Indien de Klant de daaropvolgende facturatie vanwege COM-ONE voldoet, wordt de Klant geacht de gewijzigde voorwaarden te aanvaarden, behoudens tegenbewijs.

Artikel 2 – Totstandkoming van de Overeenkomst 
1. Offertes opgemaakt door COM-ONE zijn geldig gedurende 30 dagen tenzij de offerte anders vermeldt. De offertes zijn louter informatief en kunnen geannuleerd of gewijzigd worden totdat de Klant ze uitdrukkelijk aanvaard heeft. 

2. De aanvaarding van de offerte blijkt hetzij uitdrukkelijk uit de ondertekening van de offerte of een afzonderlijke overeenkomst, hetzij stilzwijgend uit het begin van uitvoering. Aanvaarde offertes kunnen slechts worden gewijzigd of geannuleerd bij wederzijds schriftelijk akkoord.

3. Tenzij anders aangegeven, is in de offerte geen installatie, bediening, montage of transport e.d. begrepen. 

4. Er wordt gecontracteerd onder gelding van het principe van de in de offerte of de overeenkomst opgegeven eenheidsprijzen, behoudens uitdrukkelijk schriftelijk akkoord of indexatie. Een prijswijziging heeft slechts betrekking op een specifieke transactie tenzij gespecifieerd. De prijzen vermeld in catalogi, op websites en gelijkaardige media zijn louter indicatief. Tenzij anders aangegeven, zijn de prijzen in de offertes altijd exclusief BTW. 

5. Voor werkzaamheden waarvoor naar hun aard geen opdrachtbevestiging wordt verzonden of schriftelijke overeenkomst wordt afgesloten, geldt de factuur tevens als opdrachtbevestiging. De factuur wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven.

6. Bij herhaald contracteren tussen COM-ONE en de Klant, kunnen geen rechten geput worden uit het repetitief karakter. 

7. Elke Overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat de Klant voldoende kredietwaardig is voor de nakoming van zijn contractuele verplichtingen. COM-ONE is gerechtigd haar presaties op te schorten totdat de Klant een voorschot betaalt en/of de zekerheid biedt aan de verplichtingen van de overeenkomst te zullen voldoen. In voorkomend geval zal COM-ONE de uitvoeringstermijnen kunnen herzien. 

Artikel 3 – Uitvoering van de Overeenkomst
1. COM-ONE zal de overeenkomst naar beste vermogen en te goeder trouw uitvoeren. Er wordt door haar een middelenverbintenis aangegaan. 

2. COM-ONE heeft het recht werkzaamheden te laten verrichten door derden. 

3. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan COM-ONE aangeeft, of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te weten, dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan COM-ONE worden verstrekt, bij gebreke waaraan COM-ONE de uitvoering van de overeenkomst kan opschorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende kosten aan de Klant in rekening kan brengen.

4. COM-ONE behoudt zich het recht voor de rechten en plichten van onderhavige overeenkomst over te dragen aan een derde, mits voorafgaandelijke kennisgeving hiervan aan de Klant.

5. De Klant mag zijn rechten en plichten uit hoofde van onderhavig contract noch geheel, noch gedeeltelijk overdragen aan derden behalve na voorafgaand schriftelijk akkoord van COM-ONE. In elk geval blijft de Klant hoofdelijk gehouden. De Klant mag de installatie noch geheel noch gedeeltelijk onderverhuren.

6. Kosten aangerekend door derden, kunnen op geen enkele manier op COM-ONE verhaald worden tenzij mits voorafgaand schriftelijk akkoord.

7. De Klant verklaart uitdrukkelijk in kennis gesteld te zijn van de gevolgen van het gebruik van een VOIP connectie voor het bellen van de hulpdiensten die alleen het adres van de zetel van de Klant kan herkennen als plaats vanwaar de oproep werd gevoerd.  Derhalve verklaart de Klant uitdrukkelijk alle gebruikers van de installatie in te lichten over het gebruik van de noodnummers en deze bij voorkeur uitsluitend via een GSM toestel met het conventioneel netwerk te contacteren.

Artikel 4 – Levering
1. Tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk anders werd overeengekomen, zijn alle door COM-ONE opgegeven leveringstermijnen louter indicatief en is een overschrijding ervan geen grond tot aansprakelijkheid, schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
 
2. Tenzij anders bepaald worden de goederen geleverd EXW (Ex Works – Incoterms 2010) in de kantoren van COM-ONE. Het risico op verlies, beschadiging en diefstal gaat over op de Klant op het moment van de levering bij COM-ONE. Alle goederen worden steeds vervoerd op risico en kosten van de Klant. De risico’s ten laste van de Klant zijn ingecalculeerd in de tussen partijen overeengekomen prijs.
 
3. Gedeeltelijke en/of gespreide leveringen zijn toegestaan. In voorkomend geval kan elk gedeelte afzonderlijk gefactureerd worden.
 
4. De Klant is verplicht de gekochte/gehuurde zaken af te nemen op het moment waarop deze bij hem worden afgeleverd, dan wel op het moment waarop deze volgens de overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld. Indien de Klant de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies noodzakelijk voor de levering, zullen de zaken te zijner beschikking worden opgeslagen voor zijn rekening en risico. De Klant zal in dat geval alle bijkomende kosten, waaronder de opslagkosten, verschuldigd zijn. De risico’s ten laste van de Klant zijn ingecalculeerd in de tussen partijen overeengekomen prijs.
 
5. Indien COM-ONE werkzaamheden op locatie dient uit te voeren, dient de Klant ervoor te zorgen dat de werkzaamheden binnen redelijke en/of afgesproken termijn kunnen aanvangen, o.m. door de werkplek goed bereikbaar te maken voor personeel van COM-ONE en de door haar aangestelde derden alsook de aan te voeren materialen, dit alles in overeenstemming met de BIPT-voorschriften ter zake. Voorts dient de Klant de benodigde stroomaansluitingen en goed werklicht te voorzien, zo nodig hulpwerktuigen als hoogtewerkers en steigers ter beschikking te stellen en te zorgen dat werkzaamheden van derden de voortgang van het werk niet belemmeren. De Klant staat in voor alle bijkomende kosten, indien niet aan bovenvermelde voorwaarden wordt voldaan.

6. COM-ONE behoudt zich het recht voor om de kosten van de werken aan te passen overeenkomstig de consumptieprijsindex. Deze aanpassing mag enkel gebeuren indien tussen de ondertekening van het contract en de indienststelling een periode van tenminste 3 maand verlopen is.

7. Ingeval de indienststelling niet kan plaatsvinden op de voorziene datum om redenen te wijten aan een partij, dan zal de andere partij per volledige week vertraging een vergoeding kunnen eisen van 0,5% van de waarde van het deel van het materiaal dat niet geïnstalleerd werd, met een maximum van 5% van deze waarde.

8. Voor alle exporten buiten de EU, zowel voor verkopen als verhuringen, staat de Klant in voor het bezorgen van de nodige douanedocumenten aan COM-ONE. Alle kosten hieraan verbonden zijn ten laste van de Klant. De risico’s ten laste van de Klant zijn ingecalculeerd in de tussen partijen overeengekomen prijs.
 
 Artikel 5 – Bijkomende leveringen of werken
1. De bijkomende leveringen of werken omvatten alle na de contractsluiting door de Klant bestelde, door het BIPT opgelegde of strikt noodzakelijke werken en leveringen, zoals: herstellingen van schade of verlies, verplaatsingen van de installatie, wijziging van de installatie, toevoegingen, omwisselingen of terugnemingen van (rand)apparatuur, uitbreidingen en verminderingen van de uitrusting van de centrale.  
 
2. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op de bijkomende werken en leveringen.
 
3. De bijkomende werken en leveringen mogen mondeling worden besteld.  Zij mogen door COM-ONE worden uitgevoerd zonder dat zij aan de Klant dienen bevestigd te worden. Voor bijkomende werken en leveringen die een wijziging van het gebruikscontract meebrengen (zie hoofdstuk III, artikel 5) mag COM-ONE weigeren tot uitvoering over te gaan totdat een bijvoegsel aan het contract ondertekend wordt. Bij gebreke aan ondertekend bijvoegsel, zal de factuur van COM-ONE als dusdanig gelden.
 
4. De bijkomende werken en leveringen worden aangerekend volgens de op het ogenblik van de uitvoering bij COM-ONE van kracht zijnde voorwaarden. De desinstallatie wordt uitgevoerd aan een uurloon in regie van € 60,00 excl. btw en een verplaatsingsvergoeding van € 0,50/km excl. B.T.W. COM-ONE behoudt zich het recht voor betaling te eisen van een gedeelte of het geheel van de desbetreffende prijs voorafgaand aan de uitvoering van de bijkomende werken.
 
Artikel 6 – Wijziging van de Overeenkomst
Indien een wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft zal COM-ONE de Klant hierover voorafgaandelijk inlichten. Indien de Klant de daaropvolgende facturatie vanwege COM-ONE voldoet, aanvaardt hij de wijzigingen, behoudens tegenbewijs. Mondelinge toezeggingen en/of wijzigingen zijn slechts bindend na uitdrukkelijke schriftelijke aanvaarding door COM-ONE, tenzij gespecifieerd.
 
Artikel 7 – Facturatie en betaling

1. Alle facturen zijn contant betaalbaar, tenzij schriftelijk een betalingstermijn wordt overeengekomen.

2. Het factuurbedrag dient volledig zonder aftrek, korting of verrekening te worden volstort op een door COM-ONE aangegeven rekening. Behoudens voorafgaandelijk schriftelijk akkoord wordt geen betalingsuitstel verleend. 

3. Indien betalingstermijnen werden toegestaan, vervallen deze van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling door het enkele feit van het niet respecteren van een tussentijdse vervaldag.

4. Een factuurprotest dient binnen de 7 werkdagen volgend op de factuurdatum per aangetekend schrijven ter kennis worden gebracht aan COM-ONE om ontvankelijk te zijn. Betwistingen impliceren niet het recht om de betaling van de vervallen facturen in te houden, zelfs niet gedeeltelijk.
 
5. Als de Klant niet tijdig aan de betalingsverplichtingen voldoet, is hij van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten over het openstaande bedrag verschuldigd aan de interestvoet van artikel 5 van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand in handelstransacties. Bovendien zal de Klant een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het totale factuurbedrag, met een minimum van 200 euro, verschuldigd zijn, onverminderd het recht van COM-ONE op integrale schadevergoeding.
 
6. Wissels, cheques, cessie, betaling door derden of kredietverlening brengen geen schuldvernieuwing teweeg, noch enige wijziging aan de bepalingen van de overeenkomst. 
 

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

1. COM-ONE gaat een middelenverbintenis aan. Zij is verantwoordelijk voor de levering van de Dienst tot op het aansluitpunt op het netwerk van de Klant. Zij verbindt zich ertoe om de kwaliteit van de Dienst te behouden overeenkomstig de kwaliteitscriteria zoals deze van toepassing zijn in de sector waar identieke diensten worden versterkt. Zij is enkel aansprakelijk in geval van opzet of zware fout van zichzelf of haar aangestelden.
 
2. COM-ONE verleent geen garantie met betrekking tot het functioneren van de Dienst. Het uitvallen of het verminderen van kwaliteit van de Dienst kan – behalve ingeval van opzet of zware fout – geen aanleiding geven tot enige aansprakelijkheid van COM-ONE.
  
3. In geen geval kan COM-ONE, en evenmin haar werknemers, agenten, onderaannemers en leveranciers, aansprakelijk worden gesteld voor o.m.: het niet beantwoorden van de Dienst aan de door de Klant gestelde doeleinden; de inhoud van de informatie die door de Klant via de Dienst wordt overgedragen of toegankelijk gemaakt aan derden en omgekeerd; het misbruik of frauduleus gebruik van de Dienst door de Klant of een derde; technische storingen of pannes veroorzaakt door netwerkstoringen of het onderhoud van de voor de Dienst benodigde telecommunicatievoorzieningen zoals telefoonaansluiting, (computer)apparatuur en de daarbij behorende software; de duurtijd tussen aanvraag van de Dienst en diens effectieve levering of aansluiting m.i.v. laattijdige aansluiting of afwijzing van de aanvraag van de Dienst; schade veroorzaakt door het in gebreke blijven van de Klant om zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst uit te voeren; een inbreuk door de Klant op wettelijke bepalingen; alle mogelijke schade met betrekking tot informatie en computerbestanden of data die kan ontstaan t.g.v. het gebruik door de Klant van de Dienst, van het netwerk en van de uitrusting betreffende de Dienst; de toegangstijden tot internet, de vertragingen in de overbrenging van gegevens of de kwaliteit ervan en eventuele toegangsbeperkingen tot netwerken en servers verbonden met het internet.
 
4. COM-ONE kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke indirecte of gevolgschade, voor welke vordering ook, zoals overtollig of technisch werkloos personeel, enige provisie, commerciële schade, verlies van data, verlies van omzetcijfer, winstderving, verlies van een kans, van cliënteel en/of van opdrachten, vermindering van commerciële vooruitzichten, verhoging van kosten, verlies aan verwachte besparingen, zelfs indien voorzienbaar.
 
5. COM-ONE is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de Klant haar onjuiste en/of onvolledige gegevens verstrekte.  
 
6. COM-ONE draagt geen enkele verantwoordelijkheid met betrekking tot door de Klant of derden aangebrachte wijzigingen aan of oneigenlijk gebruik van door COM-ONE geleverde goederen. In geen geval zal COM-ONE aansprakelijk zijn voor gebreken in het materiaal, de hardware, de randapparatuur of -software waarin de door haar geleverde producten werden geïmplementeerd door of op instructies van de Klant.
 
7. De Klant verklaart door COM-ONE volledig op de hoogte te zijn gebracht inzake karakteristieken, bediening, gebruiksmogelijkheden en -beperkingen van de apparatuur en/of software, alsook inzake de problemen van aanpassing, installatie/integratie en uitbreiding die zich kunnen stellen. COM-ONE is niet verantwoordelijk voor de keuze en de geschiktheid van de apparatuur en/of software om de beoogde resultaten te bekomen. Adviezen gegeven door COM-ONE kunnen de Klant nooit ontheffen van de plicht tot eigen onderzoek met betrekking tot de geschiktheid van de goederen voor het door de Klant beoogde doel. Hetzelfde geldt voor gegevens omtrent de samenstelling van goederen en toepassingsmogelijkheden. COM-ONE aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gegeven adviezen.  
 
8. COM-ONE is geen professionele bewaarnemer van goederen van de Klant. Elke bewaarneming van goederen van de Klant in gebeurt op risico en voor rekening van de Klant. De risico’s ten laste van de Klant zijn ingecalculeerd in de tussen partijen overeengekomen prijs. COM-ONE is op geen enkele manier aansprakelijk voor verlies, diefstal of welke schade ook aan de in bewaring gegeven goederen. 
 
9. De Klant verklaart uitdrukkelijk gewezen te zijn op het feit dat de opnamefunctie van de installatie onderhevig is aan wettelijke beperkingen en dat COM-ONE geen verantwoordelijkheid draagt indien de Klant de gesprekken zou registreren zonder toestemming van de gesprekspartner  Hetzelfde geldt bij gebruik van de drop-in functie die voorzien is op het platform. Ook hier dient de Klant de andere gebruiker uitdrukkelijk te wijzen op de mogelijkheid dat gesprekken onhoorbaar kunnen gevolgd en opgenomen worden. De Klant zal strikt toezien op de naleving van de privacyregels van toepassing op de plaats waar de installatie opgesteld is. 
 
10. Klachten of betwistingen met betrekking tot de Dienst dienen steeds per aangetekend schrijven gericht te worden aan COM-ONE, en dit binnen de 7 dagen na de levering van de goederen of binnen de 7 dagen na de aansluiting van de dienst of een schadegeval. Bij gebreke aan betwisting binnen voornoemde termijn worden de geleverde diensten en producten geacht onherroepelijk en onvoorwaardelijk te zijn aanvaard. 
 
11. In alle gevallen waarin COM-ONE op grond van de Overeenkomst aansprakelijk is, is de totale aansprakelijkheid beperkt tot hetzij (i) het geheel van betalingen die uit hoofde van de Overeenkomst door de Klant aan COM-ONE werden verricht in een periode van 6 maanden voorafgaand aan een schadegeval dat aanleiding heeft gegeven tot de aansprakelijkheid van COM-ONE, of (ii) de bedragen die uitbetaald worden door haar verzekeraar beroepsaansprakelijkheid, met name het laagste bedrag. Bij een volledig niet-functioneren van de installatie gedurende meer dan 48 uur ten gevolge van een bewezen tekortkoming van COM-ONE zal haar aansprakelijkheid beperkt zijn tot tweemaal de gebruiksprijs verschuldigd voor de duur van dit niet-functioneren.
 
12. De Klant zal COM-ONE vrijwaren tegen alle kosten, vergoedingen, schade, vorderingen, uitgaven en procedures ten gevolge van vorderingen van derden in verband met handelingen, fouten of nalatigheden van de Klant.
 
Artikel 9 – Overmacht
1. Niettegenstaande enige strijdige bepaling in deze algemene contractvoorwaarden, is COM-ONE ten aanzien van de Klant niet aansprakelijk voor enig verlies of schade die de Klant zou kunnen lijden als rechtstreeks of onrechtstreeks gevolg van het feit dat de levering van goederen en/of diensten door COM-ONE wordt gehinderd, vertraagd, onmogelijk, aanzienlijk moeilijker, duurder of onrendabel wordt gemaakt door omstandigheden of gebeurtenissen buiten de redelijke controle van COM-ONE, waaronder (maar niet beperkt tot) heirkracht, oorlog, oproer, staking (inclusief binnen het bedrijf van COM-ONE), lock-out, handelsgeschillen of arbeidsoproer, ongeval, uitvallen van installaties of machines, brand, overstroming, storm, moeilijkheden of toegenomen kosten voor het vinden van arbeidskrachten, materiaal, grondstoffen of vervoer.
 
2. Zolang de situatie van overmacht aanhoudt, worden de verplichtingen van COM-ONE opgeschort. Indien de periode van overmacht langer duurt dan 14 dagen, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst op te zeggen zonder dat er in dat geval enige verplichting tot schadevergoeding bestaat.
 
3. Indien COM-ONE bij het intreden van de overmacht gedeeltelijk aan haar verplichtingen voldeed of voldoet, is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde en het nog uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de Klant gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.
 
Artikel 10 – Einde van de Overeenkomst
1. De overeenkomst vangt aan op de dag van de indienststelling en eindigt op 31 december van het vijfde jaar dat volgt op het jaar van de indienststelling. Bij gebreke aan opzeg door een per post aangetekend schrijven van één der partijen, verstuurd minstens zes maanden voor het einde van de Overeenkomst, wordt deze telkens stilzwijgend verlengd voor een opeenvolgende periode van 12 maanden. 
 
2. Op elk ogenblik heeft de Klant het recht, en dit zonder naleving van een termijn, de overeenkomst op te zeggen. De opzegvergoeding wordt tussen partijen in dat geval begroot op 60% van de resterende contractwaarde met uitzondering voor de opzeg tijdens het laatste jaar waar de vergoeding niet minder kan zijn dan 12 maal de maandelijkse vergoeding. 
 
3. Elke partij kan de overeenkomst gerechtelijk laten ontbinden, dan wel de uitvoering ervan vorderen, na voorafgaande ingebrekestelling, in geval van een aan de wederpartij toerekenbare, ernstige tekortkoming, onverminderd de toepassing van hoofdstuk I, artikel 8. COM-ONE zal de overeenkomst zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst noch ingebrekestelling ontbonden kunnen verklaren en ter kennis brengen aan de Klant in geval van een aan de Klant toerekenbare, ernstige tekortkoming, waaronder maar niet beperkt tot de niet-naleving of risico daartoe van de essentiële verplichtingen van de overeenkomst (o.a. niet-betaling van de facturatie), het uitblijven van een voldoende zekerheidsstelling na verzoek van COM-ONE, bij faillissement, vereffening, insolvabiliteit of staking van betaling van de Klant, alsmede bij neerlegging van een verzoek tot gerechtelijke reorganisatie. In geval van ontbinding van de overeenkomst lastens de Klant zal deze een vergoeding verschuldigd zijn begroot op 60% van de resterende contractwaarde met een minimum van 12 maal de maandelijkse vergoeding, onverminderd het recht van COM-ONE om de schade in concreto te begroten.
 
4. Bij het einde van het contract zal de Klant het materiaal aan COM-ONE retourneren en hiertoe onmiddellijk en ten laatste binnen 5 werkdagen het initiatief nemen door het contacteren van COM-ONE. Het demonteren en het transport zullen worden uitgevoerd door COM-ONE, op kosten van de Klant. Tijdens het transport rust het risico op de Klant. Ook indien COM-ONE de Klant toestaat om het materiaal per post te retourneren, rust het risico op verlies of beschadiging bij de Klant. De risico’s ten laste van de Klant zijn ingecalculeerd in de tussen partijen overeengekomen prijs. De kosten voortvloeiend uit laattijdige retour zijn ten laste van de Klant. Vervroegde retour van de goederen geeft geen aanleiding tot prijsreducties en de prijs voor de gehele huurperiode is verschuldigd. De gebruiksvergoeding blijft verschuldigd tot op het ogenblik van de inontvangstname door COM-ONE van de ter beschikking gestelde materialen. 
 
5. Bij het einde van de overeenkomst zal de Klant onmiddellijk en ten laatste binnen 5 werkdagen schriftelijk aan COM-ONE meedelen of de oproepnummers overgedragen dienen te worden en, in voorkomend geval, een verzoek tot overdracht aan de nieuwe provider bezorgen. Bij gebreke aan mededeling binnen voormelde termijn zal COM-ONE de oproepnummers schrappen na voorafgaande ingebrekestelling. COM-ONE aanvaardt alsdan geen enkele aansprakelijkheid voor storingen of discontinuïteit in de communicatie. De gebruiksvergoeding is verschuldigd zolang de oproepnummers niet overgedragen of afgekoppeld zijn. 
 
Artikel 11 – Intellectuele eigendom
1. Het uitvoeren van de opdracht door COM-ONE impliceert geen overdracht van intellectuele eigendomsrechten. Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan tijdens, of voortvloeien uit, de uitvoering van de opdracht behoren toe aan COM-ONE. Zo zullen alle technische ontwerpen die deel uitmaken van de opdracht en al dan niet een werkend technisch geheel vormen, steeds eigendom blijven van COM-ONE en zal de Klant steeds gehouden zijn dit eigendomsrecht van COM-ONE te vrijwaren.
 
2. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om de producten waarin intellectuele eigendomsrechten van COM-ONE zijn vervat, dan wel producten waarop intellectuele eigendomsrechten rusten met betrekking tot het gebruik waarvan COM-ONE gebruiksrechten heeft verworven, te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren, waaronder inbegrepen in elk geval, maar niet uitsluitend: computerprogramma`s, systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten, rapportages templates, macro’s en andere geestesproducten.
 
3. Het is de Klant niet toegestaan om de in het tweede lid genoemde producten zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van COM-ONE aan derden ter hand te stellen, anders dan ter verkrijging van een deskundig oordeel omtrent de uitvoering van de werkzaamheden door COM-ONE. De Klant ziet in dat geval toe op de nakoming van de verplichtingen op grond van dit artikel door deze derden.
 
4. Per inbreuk zal de Klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 10.000,00 doch COM-ONE behoudt zich het recht voor om de reële geleden schade te bewijzen.
 
Artikel 12 – Toepasseljk recht
Alle vragen en geschillen betreffende de geldigheid, interpretatie, tenuitvoerlegging, uitvoering of beëindiging van deze algemene contractvoorwaarden of enige offerte, bestelling en/of overeenkomst zullen worden beheerst door en geïnterpreteerd worden overeenkomstig het Belgisch recht. De toepassing van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten. De Klant erkent uitdrukkelijk de bevoegdheid van de Rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent, België. 
 
 
HOOFDSTUK II: BIJZONDERE BEPALINGEN INZAKE VERKOOP
1. De goederen blijven de eigendom van COM-ONE tot volledige en definitieve betaling van de prijs, inclusief alle vervoerskosten, belastingen en nalatigheidsintresten. Tot zolang behoudt COM-ONE steeds het recht op integrale revindicatie, ongeacht deelbetalingen. Dit impliceert een verbod tot verkoop, cessie, inbreng of overdracht om niet, alsook een verbod op het aanbrengen van wijzigingen, opdelingen of toevoegingen door de Klant of derden. 
 
2. COM-ONE moet niet instaan voor de zichtbare noch de verborgen gebreken. Om ontvankelijk te zijn moeten klachten met betrekking tot de goederen onmiddellijk en uiterlijk binnen vijf kalenderdagen na levering, en in elk geval vóór enig gebruik van de goederen, door de Klant bij aangetekend schrijven gemeld worden. 
 
3. Bij verkoop van tweedehandsartikelen verschaft COM-ONE geen enkele garantie op de goederen. 
 
 
HOOFDSTUK III: BIJZONDERE BEPALINGEN INZAKE VERHUUR
1. De gehuurde goederen blijven te allen tijde eigendom van COM-ONE of, in voorkomend geval, van de met haar verbonden ondernemingen.
 
2. De huurder erkent dat de gehuurde goederen in goede conditie aan hem werden geleverd. De inontvangstname van de goederen geldt als bewijs dat de goederen compleet en in goede conditie werden geleverd, tenzij uiterlijk 5 dagen na de levering een klacht wordt geformuleerd bij aangetekend schrijven. Alle goederen moeten in de originele werkende staat geretourneerd worden bij het einde van de overeenkomst. 
 
3. De huur- en gebruiksperiode vangt aan op de dag van de indienststelling en eindigt op 31 december van het vijfde jaar dat volgt op het jaar van de indienststelling. De bepalingen van hoofdstuk I, artikel 10 zijn van toepassing.
 
4. De gebruiksprijs is een maandelijkse vergoeding samengesteld uit een gedeelte “gebruik van de ter beschikking gestelde goederen en het platform”, uit een gedeelte “technische bijstand en helpdesk” en uit een gedeelte “connectie kosten en belwaarde”. De gebruiksprijs is verschuldigd vanaf de indienststelling. Voor de maand van de indienststelling zelf wordt zij pro rata berekend. Hoofdstuk I, artikel 7 punt 5 van toepassing op de betaling en de facutratie van de gebruiksvergoeding.
 
5. Bij toevoeging of omwisseling van randapparatuur of bijkomende diensten en bij uitbreiding van de uitrusting van de VOIP centrale kan de gebruiksprijs verhoogd worden op basis van de op dat ogenblik bij de COM-ONE van kracht zijnde voorwaarden. De bepalingen van hoofdstuk I, artikel 5 zijn naar analogie van toepassing. 
 
6. De gebruiksvergoeding wordt op de verjaardag van de overeenkomst geïndexeerd aan de index voor consumptieprijzen na schriftelijke kennisgeving vanwege COM-ONE en voor zover er géén gebruik werd gemaakt van de prijsgarantie voor de eerste periode van 60 maanden.
 
7. Indien een waarborg gevestigd wordt is deze gelijk aan zes maanden huur en contant betaalbaar bij de ondertekening van de overeenkomst. COM-ONE behoudt zich het recht voor de waarborg aan te passen aan de evolutie van de gebruiksvergoeding zodat zij steeds gelijk blijft aan zes maanden gebruiksvergoeding. COM-ONE kan de waarborg compenseren met vervallen huurtermijnen de kosten ten laste van de Klant van reparatie en/of reiniging van de gehuurde goederen.
 
8. De huurder zal de goederen bewaren als een goed huisvader op een veilige opslagplaats. Bij ondertekening van het contract zal de Klant aan COM-ONE de identiteit en het adres meedelen van de eigenaar(s) van de lokalen waar de goederen zullen opgesteld worden. COM-ONE heeft toestemming om het bestaan van huidig contract mee te delen aan de eigenaar, de verhuurder van de lokalen, de hypothecaire schuldeiser of de schuldeiser voor wie de handelszaak als onderpand geldt.
 
10. De huurder is steeds aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van de gehuurde goederen. De huurder zal schade aan of verlies van de gehuurde goederen onmiddellijk melden aan COM-ONE. Tevens zal de huurder in geval van diefstal of vandalisme hiervan zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie en een kopie van deze aangifte aan COM-ONE bezorgen. De huurder zal COM-ONE vergoeden voor de kosten van herstel of vervanging van de gehuurde goederen en voor het verlies van huuropbrengsten gedurende de periode vereist voor herstel of vervanging, in de mate dat dergelijke periode de overeengekomen huurperiode waarvoor door de huurder werd betaald overschrijdt. Herstellingen mogen enkel uitgevoerd worden door COM-ONE of haar aangestelden. De huurder zal de goederen verzekeren tegen schade en verlies (inclusief diefstal) gedurende de tijd dat deze goederen ter beschikking staan van de huurder. COM-ONE is gerechtigd te allen tijde de polis en bewijs van betaling van de premies op te vragen. Indien de huurder het bewijs van een afdoende verzekering niet levert, zal COM-ONE een verzekering onderschrijven om de risico’s van de gehuurde goederen te dekken op kosten van de huurder.
 
11. Behoudens voorafgaand schriftelijk akkoord van COM-ONE mag de Klant geen ander materiaal aansluiten aan wat hem ter beschikking is gesteld, verkocht of geïnstalleerd door COM-ONE. Reparaties, verbouwingen, desinstallatie of andere wijzigingen aangebracht aan de goederen zijn uitdrukkelijk verboden zonder de schriftelijke toestemming van COM-ONE, en alle eventuele hieruit ontstane schade en/of kosten zullen verhaald worden op de huurder.
 
12. De huurder zal aan COM-ONE en haar aangestelden toegang verlenen tot de plaatsen waar de goederen zich bevinden, teneinde de aanwezigheid en/of toestand van de goederen te inspecteren. COM-ONE is steeds gerechtigd om de goederen weg te nemen indien de huurder zijn verplichtingen niet nakomt. De huurder dient hiertoe zijn medewerking te verlenen.
 
13. De huurder is zelf verantwoordelijk voor alle nodige keuringen ter plaatse en alle vergunningen en/of toelatingen voor gebruik van de gehuurde goederen.
 
14. COM-ONE staat in voor de kwaliteit van de door de telefooninstallatie geboden dienst gedurende de volledige duur van de overeenkomst, voor zover de gebruiksomstandigheden en de toestand van de omgeving onveranderd zijn en de raadgevingen van COM-ONE zijn opgevolgd. De kwaliteit slaat alleen op de geleverde hardware en niet op de internetverbindingen en/of gsm verbindingen die door derde partijen geleverd worden. COM-ONE kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor connectieproblemen veroorzaakt door het lokaal netwerk zoals onder meer router, patchkast, lokale DHCP server, firewall, enz. Het betreft een middelenverbintenis.
 
15. Indien een zuivere huurovereenkomst gesloten worden zonder gebruiksovereenkomst, wordt geen ondersteuning geleverd voor het opstellen en bedienen van het gehuurde.
 
16. Iedere storing aan de gehuurde goederen dient onverwijld en bij aangetekend schrijven gemeld te worden aan COM-ONE op straffe van niet-ontvankelijkheid van de klacht. De Klant zal zijn medewerking verlenen aan eventuele interventies en herstellingen door COM-ONE.
 
 
HOOFDSTUK IV – BIJZONDERE BEPALINGEN INZAKE FILESERVER EN BACKUP-SERVICES
1. Op deze diensten zijn behalve de algemene bepalingen van hoofdstuk I ook de bijzondere bepalingen van hoofdstuk III van toepassing.
 
2. De Klant kan opteren voor het plaatsen van een fileserver en back-up systeem of enkel de fileserver.
 
3. Het backup-systeem zal elke avond een back-up maken van de fileserver op een nader te bepalen uur. Tevens zal elke zondag een consistentiecontrole plaatsvinden. De Klant draagt er zorg voor dat de fileserver steeds online is en erkent dat de dienst enkel functioneert wanneer deze verbinding intact is.
 
 
HOOFDSTUK V – BIJZONDERE BEPALINGEN INZAKE RADIO EN INTERNET
1. Alle producten en/of diensten, waarbij radio en/of het internet als drager wordt gebruikt, dienen beschouwd te worden als een “as is” en “as available” netwerk. COM-ONE kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor het succes of de prestaties van de verbinding, gelet op de onvoorspelbaarheid van de sterkte en de beschikbaarheid van een signaal of een netwerk en de mogelijke aanwezigheid van externe stoorzenders alsmede de diversiteit van de door de Klant gebruikte apparatuur en opstellingswijze. Deze dienst wordt bijgevolg geleverd op een “as is” en “as available” basis. COM-ONE kan derhalve niet garanderen dat de dienst steeds ononderbroken, foutloos, vrij van virussen en/of andere schadelijke componenten geleverd wordt. De Klant doet derhalve afstand van alle impliciete garanties, inclusief maar niet beperkt tot garanties van titel, niet-inbreuk, verkoopbaarheid en geschiktheid voor een bepaald doel met betrekking tot goederen en/of diensten, die via draadloze communicatie of het internet in het algemeen worden gefaciliteerd. Wel zal COM-ONE erover waken dat “state-of-the-art” middelen, naar beste vermogen zullen aangewend worden om de dienstverlening optimaal te laten verlopen. Zij gaat een middelenverbintenis aan.
 
2. De Klant erkent uitdrukkelijk dat er aan de draadloze communicatie en technologie, inherent veiligheids- en privacy gerelateerde risico’s zijn verbonden. COM-ONE aanvaardt ter zake geen aansprakelijkheid.
Scroll to Top