De voordelen van Unified Communications

Unified Communications is een technologie die ervoor zorgt dat u efficiënter en professioneler communiceert met collega’s en uw klanten. Met deze software kunt u verschillende communicatievormen beheren op één overzichtelijke plaats. Wat Unified Communications (UC) precies voor u kan betekenen en wat de voordelen zijn, doen we hieronder voor u uit de doeken.  

Wat is Unified Communications?

Wat Unified Communications precies is, kunt u hier uitgebreid lezen. Toch is het belangrijk om kort te definiëren wat deze technologie inhoudt voor we de voordelen opsommen.  

UC is een toepassing van Voice over Internet Protocoltelefonie. Eenvoudig gesteld betekent dit dat u belt en uw telefonie beheert via het internet. UC is een softwarepakket dat verschillende manieren van communiceren samenbrengt in één toegankelijke gebruikersinterface.  

Dat betekent dat u via een Unified Communicationspakket uw telefooncentrale kunt beheren, kunt bellen, klantendata kunt bijhouden, kunt chatten, e-mailen en veel meer.

De voordelen van Unified Communications

Als u kiest voor VoIP-telefonie en Unified Communications in het bijzonder, beschikt u over enkele mogelijkheden die met een traditionele telefooncentrale veel minder vanzelfsprekend zijn. Hieronder hebben we de belangrijkste voordelen in kaart gebracht. Aan de hand van een concreet voorbeeld proberen we die telkens te verduidelijken.

Heeft uw onderneming verschillende filialen? Werken uw werknemers vaak thuis, onderweg of in het buitenland? Dan is het belangrijk dat iedereen altijd en overal bereikbaar blijft en dat oproepen bij de juiste persoon terechtkomen.

Het UC-pakket van Com-One toont op elk moment wie beschikbaar is op welk toestel via het handige Presence Managementsysteem. Daarnaast schakelt u eenvoudig oproepen door of stelt u in wanneer u niet bereikbaar bent. U kunt er bovendien ook voor kiezen uw klanten een keuzemenu voor te schotelen, zodat hun vraag sneller bij de juiste persoon terechtkomt. Voicemailberichten zorgen dat uw klanten geïnformeerd worden wanneer niemand beschikbaar is.

Een online telefooncentrale is makkelijk af te stemmen op de grootte van uw onderneming. Runt u een bedrijf met 2 of 200 medewerkers? Com-One biedt oplossingen op maat van elke zaak. Breidt u uit? Dan voegt u eenvoudig nieuwe toestellen, nummers en personen toe aan uw bestaande systeem.

Klanten die blijven zitten met een prangende vraag zijn ontevreden klanten. Als ze niemand aan de lijn krijgen, blijven ze gefrustreerd achter. Door klanten door te schakelen wanneer de persoon die ze willen bereiken in gesprek of afwezig is, bespaart u hun een hele hoop frustraties. Daarnaast kunt u hun een keuzemenu aanbieden, waardoor ze sneller bij de juiste persoon terechtkomen. Allemaal zaken die ervoor zorgen dat uw klanten tevreden blijven.

Zitten uw medewerkers en collega’s verspreid over verschillende locaties? Met UC lijkt het alsof iedereen in hetzelfde kantoor werkt. U ziet meteen wie beschikbaar is, schakelt moeiteloos uw oproepen door naar collega’s overal ter wereld en bereikt elkaar via chat.

Of u nu onderweg bent naar een klant, thuiswerkt of gewoon op kantoor bent, met UC belt u altijd met uw professionele nummer. U kunt dus vanaf uw persoonlijke laptop of smartphone bellen zonder dat uw contact ooit uw persoonlijke telefoonnummer te zien krijgt. 

Met UC hebt u alle instellingen van uw telefonie zelf in de hand, altijd en overal. Met de intuïtieve smartphoneapp (iOS en Android) of het online platform stelt u workflows in, activeert u een voicemail, voegt u nummers toe en beheert u klanteninformatie. Het enige wat u nodig hebt, is een internetverbinding.

Maakt uw onderneming gebruik van een ERP- of CRM-pakket? Dan importeert u deze data moeiteloos in het Unified Communicationspakket van Com-One. Hierdoor hebt u alle klantendata op één centrale plek. U ziet zo wie u belt voordat u opgenomen heeft en kunt vanuit de database met één simpele klik uw klanten opbellen.

Uw Unified Communications-softwarepakket op maat via Com-One

Uw zakelijke communicatie naar een niveau hoger tillen doet u via Unified Communications. Bent u op zoek naar een oplossing op maat van uw onderneming? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Com-One. Onze medewerkers komen graag bij u langs om met u te bespreken hoe wij u kunnen helpen.

U kunt ons bereiken door het contactformulier in te vullen of ons te bellen op 09 274 02 00.

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.