Dokterspraktijk

Telefooncentrale voor dokterspraktijken

Com-One helpt kmo’s en zelfstandigen al zo’n tien jaar met het opzetten van een passende telefonieoplossing. Onze digitale telefooncentrales zijn flexibel in te stellen en passen zich volledig aan de werking van jouw dokterspraktijk aan.

Wij kennen het reilen en zeilen in Vlaamse dokterspraktijken. We begrijpen jouw manier van werken, jouw behoeften en zorgen ervoor dat onze telefooncentrale hier naadloos op aansluit. Hoe? Dat lees je hieronder.

Wil je snel meer weten over onze telefonie-oplossingen voor dokters? Bel ons op 09 274 02 00.

Altijd en overal bereikbaar

Elke dokter heeft een eigen praktijk, maar is vaak niet constant op dezelfde plaats. Consultaties, huisbezoeken en wachtdiensten zorgen ervoor dat je regelmatig onderweg bent. Een klassieke vaste telefoon biedt dan onvoldoende flexibiliteit. Een gsm of smartphone is wél een oplossing.

Com-One integreert jouw smartphone (en die van je collega’s) in de telefooncentrale en zorgt ervoor dat je altijd profiteert van de voordelen van ons systeem. Via jouw smartphone beheer en stuur je eenvoudig de volledige centrale aan. Een telefooncentrale hoeft dan ook niet plaatsgebonden te zijn.

De voordelen van een VOIP-centrale voor dokters

We hebben het over “de voordelen van onze telefooncentrale”, maar wat houdt dat precies in?

  • Je bent altijd en overal bereikbaar met een uitstekende geluidskwaliteit, zowel op jouw professionele als privé-nummer.
  • Groeit jouw praktijk? Dan voeg je eenvoudig extra toestellen en gebruikers toe.
  • Je belt via verschillende toestellen: smartphones, gsm’s, vaste telefoons, portables, laptops… Alles is mogelijk.
  • Jouw telefooncentrale neemt geen fysieke ruimte in beslag in jouw praktijk: ze bevindt zich digitaal, in de cloud.
  • Je beschikt altijd over een tweede lijn voor dringende oproepen.
  • Bezig met een patiënt? Een oproep doorschakelen naar een collega of voicemail is kinderspel.
  • Interne oproepen naar collega’s zijn bovendien altijd gratis.

Behoud jouw privéleven

Dokters maken lange werkdagen en moeten vrijwel altijd bereikbaar zijn voor noodgevallen. Het is dan ook niet altijd eenvoudig om werk los te laten. Een moderne telefooncentrale laat toe dat inkomende oproepen eenvoudig verdeeld worden over de wachtdiensten en collega’s. Zo blijft een vrije avond écht een vrije avond.

Hetzelfde geldt voor uitgaande oproepen: met onze telefonieoplossing switch je eenvoudig tussen jouw professionele en privé-nummer. Zo kan je onderweg ook met jouw smartphone bellen via het nummer van de praktijk. Heb je dit momenteel nog niet en bellen patiënten en vrienden je op hetzelfde nummer? Wij helpen je met de juiste oplossing.

En wat met je onvoorspelbare agenda?

Als dokter is een strakke agenda vaak een illusie. Spoedgevallen of onverwachte situaties kunnen je hele planning overhoop halen. Flexibiliteit is dan ook essentieel. Daarom zorgen wij ervoor dat jouw telefooncentrale flexibeler is dan ooit tevoren:

  • Je stelt verschillende spraakberichten in voor de middagpauze, uitzonderlijke sluitingen, operaties, bijscholingen, noodgevallen etc. Zo weten jouw patiënten steeds waarom je onbereikbaar bent en kunnen ze een boodschap achterlaten.
  • Met één klik pas je jouw status aan in het systeem, waardoor inkomende oproepen automatisch doorgeschakeld worden indien nodig. Dit alles verloopt via een handige en toegankelijke app.
  • Kan je zelf iets niet aanpassen? Onze helpdesk staat altijd voor je klaar. Wij begrijpen hoe druk jouw werkdag is en nemen je graag deze zorg uit hand

Transparante communicatie met de patiënt

Patiënten willen graag nauwkeurig op de hoogte blijven van hun afspraken en medische status. Maar als dokter ben je niet altijd in de mogelijkheid om elke oproep onmiddellijk te beantwoorden. Een duidelijke communicatie, zelfs wanneer je niet bereikbaar bent, is dan ook van groot belang.

Wij bieden de mogelijkheid om verduidelijkende spraakberichten in te stellen, waarin je aangeeft waarom je onbereikbaar bent, wat de openingsuren zijn en of er een wachtdienst is. Zo informeer je jouw patiënten op elk moment. Je kan hierin bijvoorbeeld ook verwijzen naar een online reservatieplatform of een collega van wacht. Patiënten moeten altijd weten of en hoe ze een dokter kunnen bereiken.

Vragen? Neem vrijblijvend contact op met Com-One

Werk jij in een dierenartsenpraktijk en ben je op zoek naar een moderne telefooncentrale die je helpt bij het uitoefenen van je job? Twijfel je nog of onze telefooncentrales zijn wat je zoekt en of ze jouw huidige problemen oplossen? Neem in beide gevallen contact op met Com-One. Wij bezorgen je graag meer informatie, geheel vrijblijvend.

Bel ons op 09 274 02 00 of vul het contactformulier in.

Deel deze post:

Andere posts

man-in-white-dress-shirt-sitting-beside-woman-in-black-long-sleeve-shirt

Een VoIP-centrale op maat van uw bedrijf

Zoekt u een telefooncentrale op maat van uw onderneming? Kies dan voor de VoIP-centrale van Com-One. Onze zakelijke telefonie bevindt zich volledig online en is daardoor perfect schaalbaar naar de grootte van elke onderneming. Of u nu een eenmanszaak runt of een KMO met 100 of meer werknemers.

Lees meer

Laat u ontzorgen door de IT-services van Com-One

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend voorstel op maat!
Foto van Camille
Scroll to Top